20 years together

Личните данни са ключов актив на бизнеса

21 Декември 2018

Последните скандални новини за неправомерна употреба и обмен на лични данни между технологични гиганти в областта на социалните медии и интернет търсачките бяха тема в сутрешния блок на телевизия Блумбърг „Бизнес старт“. За коментар в студиото беше поканен д-р Мартин Захариев- експерт по защита на личните данни в Адвокатско дружество „Димитров, Петров и Ко.“ и във Фондация „Право и интернет“.

Д-р Захариев отбеляза, че събираните данни и начинът, по който те се управляват, играят ключова роля за всеки бизнес. Те стоят в основата на неговата репутация, в изграждането на отношения на доверие с потребителите и постигането на конкурентно предимство на пазара. Поради тази причина всяка организация се стреми да получи максимален обем от информация за своите клиенти. В същото време, това изправя бизнеса пред предизвикателствата на правилното съхранение и обработка на данните и опазването им от нерегламентиран достъп, застъпени като фундаментални принципи на регулаторния режим.

С интересна алегория д-р Захариев коментира необходимостта от свободен обмен на данни между бизнес партньори, каквито са например платформите на социалните медии. Той сравни личните данни с парични средства, които не могат да бъдат „заключени в банков сейф“, защото от тяхната свободна размяна зависи развитието на цифровата икономика на 21-и век. Този обмен, обаче, не може да се извършва безконтролно, а трябва да се подчинява на ясни принципи и конкретни правила. Европейският регламент за защита на личните данни (GDPR), който се прилага от 25 май 2018 г. във всички държави членки на ЕС, до голяма степен въвежда очакваните от обществото гаранции.

Какво още предстои през новата 2019 година в областта на защитата на личните данни и какви са новините около предстоящия e-Privacy регламент - чуйте в интервюто с д-р Мартин Захариев тук.

« Предишна  Следваща »