Последно изменение на 16 септември 2021

Политики за защита на личните данни

Политика за защита на личните данни при използване на уебсайта и интернет ресурсите на адвокатско дружество „Димитров, Петров и Ко.“

Ние от Адвокатско дружество „Димитров, Петров и Ко.“ (Адвокатското дружество/ DPC/ ние) съзнаваме своята отговорност към Вас – нашите клиенти, партньори и лица, използващи нашия уебсайт и интернет ресурси, да Ви предоставим не само качествени правни услуги, но и да защитим Вашата информация в хода на нашите отношения.

С настоящата Политика за защита на личните данни при използване на уебсайта и интернет ресурсите на Адвокатско дружество „Димитров, Петров и Ко.“ (Политиката), ние бихме искали да Ви информираме относно начина, по който обработваме и защитаваме Вашите лични данни при използване от Ваша страна на информационните услуги и ресурси, налични на нашия уебсайт http://www.dpc.bg/ (Уебсайта) и в корпоративнитени профили в различни социални мрежи. Моля, прочетете внимателно тази Политика, за да разберете как обработваме Вашите лични данни в този контекст и какви са Вашите права във връзка с това обработване.

По отношение на личните данни, които обработваме във връзка с предоставянето на нашите правни услуги и съдействие, както и във връзка с отношенията, които поддържаме с нашите бизнес партньори, е приложима нашата Политика за защита на личните данни на Адвокатско дружество „Димитров, Петров и Ко.“, достъпна тук. По отношение на обработването на личните данни на лицата, които кандидатстват за работа при нас, настоящата Политика е приложима в допълнение на нашето Уведомление за защита на личните данни на кандидати за работа и участници в подбор на персонал, достъпно на Уебсайта тук.

Настоящата Политика не се прилага и по отношение на обработването на лични данни, извършвано от различни трети страни, към чиито уебсайтове/ платформи/ приложения и др. под. сте били пренасочени от Уебсайта. Такива трети страни следва да имат свои политики за защита на личните данни, достъпни на техните уебсайтове/ платформи/ приложения и др. под., с които политики Ви препоръчваме да се запознаете, преди да използвате съответната услуга/ ресурс.

I. Кои сме ние?

Ние сме „Адвокатско дружество „Димитров, Петров и Ко.“, със съдружници Георги Георгиев Димитров, Богдан Костадинов Петров, Александър Тодоров Тодоров, Христо Иванов Нихризов, Зоя Николаева Тодорова, Бояна Асенова Милчева, Десислава Емилова Кръстева-Дончева, Пенчо Кънчев Станчев и Мартин Василев Захариев, вписано в Единния регистър на адвокатските дружества при Висшия съдебен съвет, регистрирано с решение на Софийски градски съд по фирмено дело № 6082/2005, БУЛСТАТ 131433772, ИН по ЗДДС BG 131433772, със седалище и адрес на управление: гр. София 1303, бул. „Тодор Александров“ № 28, ет. 6 и 7, България, с електронен пощенски адрес: gdpr@dpc.bg.

В качеството си на администратор на лични данни по смисъла на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/EО (Общ регламентотносно защитата на данните) (Регламента/ GDPR) ние обработваме Ваши лични данни в съответствие с приложимото законодателство и заложените в настоящата Политика правила и принципи.

II. Лица, чиито данни обработваме

Във връзка с управлението и поддръжката на нашия Уебсайт, с предоставянето на информационните ресурси в него и в корпоративните ни профили в социалните мрежи, както и с осъществяването на комуникация с всеки, който влезе в контакт с нас, ние бихме могли да обработваме информация относно следните категории физически лица (Субекти на данни/ Вие):

  • Посетители на Уебсайта и ползватели на информационните ресурси, достъпни на него;
  • Лица, отправящи запитвания, искания, бизнес предложения, сигнали, жалби към нас или осъществяващи друга кореспонденция с нас, независимо от използвания канал за комуникация (поща, електронна поща, телефон и др.);
  • Трети лица, информация за които се съдържа в запитвания, искания, бизнес предложения, сигнали, жалби или друга кореспонденция, отправена към нас, независимо от използвания канал за комуникация;
  • Лица, които са се абонирали за получаване на определени комуникации, изпратени от нас (маркетингови съобщения, информационни бюлетини (newsletters) и др. под);
  • Лица, кандидатстващи за работа при нас, използвайки предвидената за това форма на Уебсайта;
  • Лица, осъществяващи взаимодействие с корпоративните ни профили/ страници в различни социални мрежи.

III. Категории лични данни, които обработваме

1. Данни, свързани с кореспонденция или с друг вид взаимодействие, което осъществявате с нас

 

Когато отправяте запитвания, искания или осъществявате друга комуникация с нас, вкл. посредством фо̀рмата за контакт на Уебсайта, както и когато осъществявате някакво взаимодействие с наш корпоративен профил или страница в различни социални мрежи или чрез друг канал за комуникация (поща, електронна поща, телефон и др.), ние бихме могли да обработваме следните типове лични данни, свързани с Вас:

а) Данни, свързани с осъществена с нас кореспонденция/ комуникация чрез формата за контакт в Уебсайта, по електронна поща (имейл), телефон, на наш адрес за контакт и др.под.

Когато се свързвате с нас, ние бихме могли да обработваме следните типове данни, отнасящи се до Вас: име и фамилия; телефон; адрес на електронна поща (имейл адрес); пощенски адрес, град; професия; институция/ организация, която представлявате/ чийто служител сте; информация относно това как сте научили за нас и нашите услуги; неструктурирана информация, която предоставяте относно запитването/ искането Ви; информация относно трети лица, съдържаща се в отправените от Вас съобщения/ запитвания/ искания към нас; информация, съдържаща се в последваща кореспонденция/ комуникация между Вас и DPC; данни, свързани с постъпването на първоначална и последваща кореспонденция с нас, като напр. лог за време (дата/ час) и източник (IP адрес) на съответната кореспонденция, канал, по който е осъществена кореспонденция и др. под.; допълнителна информация, събрана или създадена във връзка с обработването, статуса и крайния резултат на съответната кореспонденция.

Когато в комуникацията, отправена към или осъществена с нас чрез фо̀рмата за контакт на Уебсайта, по имейл или телефон, се съдържат данни и информация относно Вас и/или трети лица, които данни и информация са ни предоставени в рамките на запитване за предоставяне на юридически услуги и съдействие или друг вид сътрудничество, свързано с професионалната дейност на Димитров, Петров и Ко., ние ще обработваме тези данни в съответствие с правилата и принципите, заложени в настоящата Политика, както и в нашата Политика за защита на личните данни на Адвокатско дружество „Димитров, Петров и Ко.“, приложима по отношение на обработването на лични данни при предоставянето на нашите правни услуги и във връзка с отношенията с нашите бизнес партньори, и достъпна тук.

 

б) Данни, свързани с подаване на кандидатура за работа

 

В секция „Кариери“, като част от ресурсите на Уебсайта, Вие имате възможност да се информирате за конкретните предложения за работа в Димитров, Петров и Ко., както и да кандидатствате за определена позиция.

Когато кандидатствате по обявена свободна позиция при нас, използвайки предназначената за това форма на Уебсайта, ние бихме могли да обработваме следните типове данни, отнасящи седо Вас: имена; адрес на електронна поща (имейл адрес); телефон; позиция, за която се кандидатства; неструктурирана информация, която бихте желали да ни предоставите във връзка с Вашата кандидатура; информация и данни, съдържащи се в приложени към кандидатурата Ви документи (напр. автобиография/ CV, мотивационно писмо и др. под.); информация, свързана с обработването на Вашата кандидатура и резултата от нея.

Ние ще обработваме тези данни в съответствие с правилата и принципите, заложени в нашето Уведомление за защита на личните данни на кандидати за работа и участници в подбор на персонал, достъпно на Уебсайта. За повече информация относно целите, правните основания и сроковете, приложими към обработването на тези данни, моля запознайте се с посоченото Уведомление.

в) Данни, свързани с извършване на някакво взаимодействие от Ваша страна с наш корпоративен профил или страница в различни социални мрежи

С цел популяризиране на нашата дейност и предоставяните от нас услуги, ние може да поддържаме корпоративни профили/ страници в различни социални мрежи (като напр. Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+, Instagram, Xing и др.). При взаимодействието Ви с нашите корпоративни профили/ страници в такива социални мрежи (напр. при харесване, споделяне или други форми на взаимодействие с публикуваното от нас съдържание – в зависимост от функционалностите на съответната социална мрежа), е възможно да получим информация за Вас в съответствие с настройките Ви за поверителност в съответната социална мрежа, като напр.: имена; потребителско име; информация от профила Ви в съответната социална мрежа (напр. снимка, пол, възраст или възрастов диапазон, език, държава, списък с приятели, списък на харесани/ следвани страници и др. под.); друга информация, до която сте ни дали достъп и която използваната от Вас социална мрежа ни предоставя; информация, съдържаща се в и свързана с осъществена с нас първоначална и последваща комуникация с нас посредством функционалностите на съответната социална мрежа.

Посочените по-горе социални мрежи не се поддържат от нас и обработването на лични данни от тяхна страна не е под наш контрол. Лицата, които поддържат съответните социални мрежи, имат различни правила и процедури за защита на Вашите лични данни, включително относно събирането на информация чрез инструменти като „бисквитки“, поради което Ви препоръчваме внимателно да се запознаете с техните правила и политики.

 

г) Данни, свързани с получаване на изпратени от нас маркетингови съобщения, бюлетини и др. под.

 

Когато се абонирате за получаване на някакъв вид комуникация/ кореспонденция, изпратена от нас (напр. маркетингови съобщения, информационни бюлетини (newsletters) и др. под.), ние ще обработваме предоставените ни от Вас данни във връзка с този абонамент. Такива данни биха могли да бъдат: имена; адрес на електронна поща; други данни, свързани с Вашето занятие, професия или интереси (ако е приложимо); Вашите предпочитания във връзка с честота на получаване на съответната комуникация и на нейното съдържание, и др. под.

Конкретните типове данни, които бихме могли да обработваме във връзка с изпращането към Вас на подобни съобщения, ще бъдат винаги ясно обозначени в съответната форма, чрез която се абонирате.

Абонамент за бюлетин

Конкретно чрез попълването на Вашият имейл адрес в съответното поле в секцията „Абонирайте се за нашия бюлетин“ в нашия Уебсайт, Вие предоставяте Вашето съгласие да ви изпращаме нашият бюлетин на този имейл адрес. В този случай, наред с информацията за Вашия имейл адрес, пазим и информация, доказваща факта, че сте се абонирали (лог файлове - IP адреса и време, в което е направено изявлението за абониране). Вие можете по всяко време да се откажете от/ да прекратите този абонамент чрез съответните линкове в съобщенията, чрез които ще Ви го изпращаме или като се свържете с нас.

2. Данни, автоматично събирани или генерирани във връзка с използването на Уебсайта

 

Освен ако изричноне е обозначено друго, достъпът до Уебсайта е свободен и не е необходима регистрация, за да се използват наличните там информационни ресурси. Въпреки това, когато използвате Уебсайта, автоматично се събира и обработва определена информация, която е технологично необходима за функционирането му и която не позволява пряко идентифициране на посетителите. Тази информация включва следните данни: дата и час на достъпване на Уебсайта; IP адрес, от който е осъществена връзката; сървърни и системни логове (за установяване на технически проблеми и/или идентифициране на злонамерени действия); когато е приложимо, логове за извършване на правни изявления (като напр. потвърждаване на запознаването с политика за защита на личните данни, абонамент за бюлетин и др. под.).

 

3. „Бисквитки“ и сходни технологии

 

Във връзка с управлението и поддържането на Уебсайта ние може да използваме „бисквитки“ и други подобни технологии, напр. уеб насочвания (beacons/ web bugs/ pixel tags/ clear GIF technologies), за да осигурим надеждното му и ефективно функциониране. Повече за различните видове „бисквитки“, които използваме, както и за вашите възможности за контрол на „бисквитките“ бихте могли да научите от нашата Политика за „бисквитки“ на Адвокатско дружество „Димитров, Петров и Ко.“ (Политика за „бисквитки“), публикувана на Уебсайта и достъпна от менюто в долния колонтитул на всяка от неговите уебстраници. Политиката за „бисквитки“ съставлява неразделна част от настоящата Политика, освен ако изрично не е указано друго.

IV. Доброволен/ задължителен характер на предоставянето на лични данни

В случаите, когато искаме от Вас да ни предоставите Ваши лични данни като например чрез фо̀рмата за контакт на Уебсайта, ние ясно обозначаваме задължителния или доброволния характер на предоставянето на личните данни, свързани с Вас. Предоставянето на Вашите данни е изцяло по ваша преценка, но отказът да предоставите данни, които са обозначени като задължителни за предоставяне, може да доведе, според случая, до невъзможност от наша страна да осъществим комуникация с Вас (напр. ако нямаме данни за контакт, към които да изпратим отговор), невъзможност да обработим или да отговорим адекватно на Вашето запитване и др. под.

V. Цели и правни основания за обработването на лични данни

Димитров, Петров и Ко. събира, съхранява и обработва информацията, описана в т. III по-горе, за целите, предвидени в настоящата Политика и в нашите Общи условия за използване на уебсайта на Адвокатско дружество „Димитров, Петров и Ко.“, достъпни тук. В зависимост от правното основание за обработването тези цели могат да бъдат:

(1) Цели, необходими за изпълнението на законови задължения на Адвокатското дружество;

(2) Цели, свързани с предприети от Вас стъпки преди сключването на договор с Вас;

(3) Цели, свързани с легитимните интереси на Адвокатското дружество или на трети лица;

(4) Цели, за които Вие сте дали своето съгласие.

1. Целите за обработване на лични данни от страна на DPC, свързани с изпълнението на законови задължения, включват:

  • Когато е приложимо, извършване на дейности по изпълнение на законови задължения, свързани с предоставяне на информация към компетентни държавни и съдебни органи и с оказване на съдействие при проверки от компетентни органи;
  • Обслужване на запитвания, искания, вкл. за упражняване на права и други подобни, които са отправени до нас, вкл. изготвянето на отговори по тях;
  • Когато е приложимо, документиране на електронните изявления, насочени към Адвокатското дружество и свързани с изпълнение на наши законови задължения, като напр. потвърждение за запознаване с политиките ни за защита на личните данни, политики за „бисквитки“ и др. под.

За изброените по-горе цели ние бихме могли да обработваме някои или всички лични данни, посочени в т. III, 1, 2 и 3 от настоящата Политика.

 

2. Целите, свързани с предприетите от Вас стъпки преди сключването на договор с Вас, включват:

  • Първоначално разглеждане на запитвания за правни услуги и съдействие и осъществяване на контакт с Вас (ако действате като физическо лице) във връзка с възможността да Ви предоставим необходимите услуги, както и във връзка с начина на продължаване на комуникацията по Вашето запитване. В случаите, когато такова запитване се отправя от името на юридическо лице, обработването на данните, включени в или отнасящи се до това запитване, съставлява наш легитимен (законен интерес), а именно – да предоставяме нашите услуги, и в тези случаи ние обработваме тези данни на основание легитимен интерес.

За изброените по-горе цели ние бихме могли да обработваме някои или всички лични данни, посочени в т. III, 1 (а) и и 2 от настоящата Политика.

3. Целите за обработване на лични данни, свързани с легитимния интерес на Димитров, Петров и Ко. за поддържане и подобряване качеството на предоставяните на Уебсайта информационни услуги и ресурси, включват:

  • Администриране, управление, анализиране на ефективността и контрол на качеството на информационните услуги и ресурси, достъпни на Уебсайта;
  • Осигуряване на нормалното функциониране и използване на Уебсайта и наличните на него услуги и ресурси;
  • Извършване на дейности по поддръжка и администриране на Уебсайта, включително, но не само, предотвратяване на кибер атаки и други злоумишлени действия.

За изброените по-горе цели ние бихме могли да обработваме някои или всички лични данни, посочени в т. III, 2 и 3 от настоящата Политика.

4. Целите за обработване на лични данни, свързани с легитимния интерес на Димитров, Петров и Ко. за осъществяване на комуникация с Вас, включват:

  • Осигуряване на възможност за осъществяване на кореспонденция/комуникация с нас (в т. ч. възможност за онлайн запитване за правни услуги и съдействие) посредством различни канали;
  • Осигуряване на възможност за осъществяване на взаимодействия и комуникация с нас посредством корпоративните ни профили/ страници в различни социални мрежи;
  • Навременно обработване и предоставяне на отговор на първоначално постъпила кореспонденция, както и на последваща такава;
  • Осигуряване на вътрешна отчетност, организиране на работата и разпределяне на кореспонденцията към съответно отговорните за това лица в Адвокатското дружество.
  • За изброените по-горе цели ние бихме могли да обработваме някои или всички лични данни, посочени в т. III, 1 (а), (б) и (в) от настоящата Политика.

5. Целите за обработване на лични данни, свързани с легитимния интерес на Димитров, Петров и Ко. и/или трети лица за упражняване и защита на законни права и интереси, включват:

  • Упражняване и защита на законните права и интереси на Димитров, Петрови Ко., в т. ч. установяване, упражняване или защита на правни претенции включително и по съдебен ред (напр. чрез подаване на и защита срещу подадени жалби, сигнали и др. под. към компетентните държавни и съдебни органи);
  • Осигуряване на съдействие за упражняване и защита на законните права и интереси на трети лица (служители на или адвокати, работещи за Адвокатското дружество, посетители на Уебсайта, обработващи лични данни и т.н.), включително и по съдебен ред;
  • Извършване на дейности по администриране и обслужване на кореспонденция, съдържаща жалби, сигнали и др. под.
  • За изброените по-горе цели ние бихме могли да обработваме някои или всички лични данни, посочени в т. III, 1, 2 и 3 от настоящата Политика.

 

6. Целите за обработване на лични данни на основание съгласие, дадено ни от Вас, включват:

 

Когато обработваме личните Ви данни на основание съгласие, целите, за които извършваме това обработване, са изрично указани в съответните форми, с които ни предоставяте Вашето съгласие за съответното обработване (напр. при абонамент за бюлетин/ newsletter и др. под.).

Ние ще обработваме единствено лични данни, които сте ни предоставили в съответната форма за съгласие, и само за посочените в тази форма цели.

VI. Категории получатели на лични данни

Когато предаваме Ваши лични данни към други лица, ние го правим при стриктно спазване условията на настоящата Политика и нашите вътрешни правила и политики, както и в съответствие с изискванията на приложимото законодателство в областта на защитата на личните данни. Категориите получатели, на които бихме могли да предаваме Ваши лични данни, включват:

Наши подизпълнители – обработващи лични данни, на които сме възложили извършването на определени дейности и които действат от наше име, предоставяйки своите услуги (като напр. техническа поддръжка на Уебсайта, услуги за колокация на сървърното и мрежово оборудване и др. под). Данните, които предоставяме на нашите подизпълнители, разкриваме само в обем, който е необходим за извършването на възложената работа, а подизпълнителите ни са задължени по силата на договор, сключен с нас, да обработват тези данни при стриктно спазване на нашите инструкции и само за целите, предвидени в съответния договор.

Наши търговски партньори и доставчици на услуги – други администратори на лични данни (напр. дружества, предоставящи телекомуникационни, транспортни или куриерски услуги и др. под.), както и лица, чието съдействие е необходимо за целите на осъществяване и защита на легитимните интереси на Адвокатското дружество или на трети лица (ползватели на Уебсайта, служители на DPC и негови подизпълнители или доставчици на услуги и др. под.) като частни и държавни съдебни изпълнители, нотариуси и др. под. При работата си с такива лица ние изискваме от тях стриктно да бъдат спазвани приложимите закони и правила за защита на личните данни.

Компетентни държавни, общински и съдебни органи, когато това е необходимо за изпълнение на наше законово задължение или за защита на права или законни интереси на DPC или на трети лица.

В други, предвидени от закона, случаи.

 

VII. Предаване на лични данни извън Европейския съюз (ЕС)/ Европейското икономическо пространство (ЕИП)

При предаването на данни към трети лица, вкл. нашите бизнес партньори и доставчици на услуги, е възможно Вашите лични данни да бъдат прехвърлени в държави извън ЕС/ ЕИП, които не осигуряват същото ниво на защита като това, гарантирано с приложимото европейско законодателство. В тези случаи предаването на данни се осъществява в съответствие с приложимото законодателство на основание решение на Европейската комисия (ЕК) относно адекватното ниво на защита на данните в третата държава или, при липса на такова решение, въз основа на стандартни договорни клаузи на ЕС съгласно решения на ЕК. Вие можете да получите копие на тези стандартни договорни клаузи, като отправите запитване до DPC, използвайки посочените в т. I данни за контакт.

VIII. Срокове на съхранение на лични данни

 

Ние се ангажираме да съхраняваме Вашите лични данни само за срок, ограничен до необходимото за постигане целите на обработването.

1. Съхранение на лични данни с оглед спазване на законови задължения

 

Личните данни, свързани с и/или съдържащи се в документи/ носители на информация, за които са налице нормативно установени срокове за съхранение ще се съхраняват за сроковете, предвидени в действащото законодателство, освен ако в тази Политика не е предвиден по-дълъг срок за съхранение за съответните документи/ носители на информация.

 

2. Съхранение на лични данни, съдържащи се в проведена с нас кореспонденция/ комуникация

 

Когато не е налице законоустановен срок на съхранение, личните данни, съдържащи се в проведена с нас кореспонденция (включително, но не само във връзка със запитвания, искания, жалби, молби и сигнали (вкл. в свободен текст) и всякаква друга комуникация с нас), вкл. и информация относно обработването, статуса и крайния резултат от тази кореспонденция, се съхраняват за срок до 5 (пет) години, считано от приключване на съответната кореспонденция и свързаните с нея отношения.

 

3.

 Съхранение на сървърни и системни логове и на логове за извършени на Уебсайта действия

 

Ние съхраняваме сървърните и системни логове стандартно за период до 1 (една) година.

 

Логовете за извършени на Уебсайта волеизявления като напр. потвърждаване на запознаването с настоящата Политика при използване на фо̀рмата за контакт с нас, се съхраняват за период до 5 (пет) години след приключване на съответната комуникация, осъществена с нас.

Логовете за извършени на Уебсайта действия, като напр. даване на съгласие, се съхраняват за сроковете, посочени в т. 4 по-долу.

 

4. Съхранение на лични данни при обработване въз основа на съгласие

 

Когато обработването на Вашите лични данни се основава на съгласие, което не е обвързано с определен срок, ние можем да продължим да обработваме Вашите лични данни за целите, за които сте ни дали това съгласие, до оттеглянето му от Ваша страна или до окончателното постигане на целите, за които ги обработваме. Вие можете да оттеглите Вашето съгласие по всяко време. Когато даденото ни от Вас съгласие за обработване на личните Ви данни е обвързано със срок, ние ще обработваме съответните лични данни само за периода, за който сте ни дали това съгласие.

 

5. Съхранение на „бисквитки“

 

За подробна информация относно сроковете на съхранение на различните „бисквитки“ и подобни технологии, които използваме, можете да се насочите към нашата Политика за „бисквитки“, публикувана на Уебсайта. Ако по закон или друг нормативен акт определена информация и/или определени документи или други носители на информация е необходимо да бъдат съхранявани за срок, по-дълъг от посочените в т. 1-6 по-горе, за съхранението им ще се прилага нормативно установеният по-дълъг срок.

В случай на възникнал правен спор или производство, налагащо запазване на данни, и/или в случай на съответно искане от компетентен държавен орган, е възможно запазване на данни за период, по-дълъг от посочените по-горе срокове, до окончателно приключване на възникналия спор или производство пред всички инстанции и за срок до 5 (пет) години след окончателното му приключване.

Посочените срокове могат да бъдат променяни, в случай че бъде установено различно изискване за запазване на информацията съгласно действащото законодателство.

IX. Вашите права

Като Субект на данни по смисъла на Регламента, Вие разполагате със следните права, които можете да упражните като отправите писмено искане към DPC на данните за контакт, посочени в т. I на настоящата Политика:

Право на информация (чл. 13 и чл. 14 GDPR) - Вие имате право да получите информация относно извършваното обработване на личните Ви данни от страна на Адвокатското дружество. Настоящата Политика има за цел да Ви информира подробно за обработването на Вашите лични данни във връзка с използването от Ваша страна на Уебсайта, както и с осъществяването на комуникация с нас.

Право на достъп (чл. 15 GDPR) - Вие имате право да получите потвърждение дали при използването на Уебсайта се обработват Ваши лични данни от страна на Адвокатското дружество, да получите достъп до тези данни, както и информация относно обработването им и правата Ви във връзка с това обработване.

Право на коригиране (чл. 16 GDPR) - Вие имате право да поискате коригиране или допълване на Ваши лични данни, в случай че те са непълни или неточни.

Право на изтриване (чл. 17 GDPR) - В случай че са налице предвидените за това основания/ условия в Регламента, Вие имате право да поискате изтриване на Ваши лични данни.

Право на ограничаване на обработването на личните данни (чл. 18 GDPR) - Приложимото законодателство предвижда възможност да ограничите обработването на Ваши лични данни, ако са налице основанията за това, предвидени в Регламента.

Право на уведомяване на трети лица (чл. 19 GDPR) - В случай че е приложимо, Вие имате право да изискате от Адвокатското дружество да уведоми третите лица, на които са били разкрити личните Ви данни за всяко извършено коригиране, изтриване или ограничаване на обработването на личните Ви данни, освен ако това е невъзможно или изисква несъразмерно големи усилия от наша страна.

Право на преносимост на данните (чл. 20 GDPR) - Вие имате право да получите личните данни, които се отнасят до Вас и които сте ни предоставили, в структуриран, широко използван и пригоден за машинно четене формат, и да предоставите тези данни на друг администратор без възпрепятстване от наша страна. Правото на преносимост на данните се прилага, когато са изпълнени едновременно следните две условия: обработването е основано на съгласие или на договорно задължение; и обработването се извършва по автоматизиран начин. Ако е технически осъществимо Вие имате право да получите пряко прехвърляне на личните данни от нас към друг администратор.

Право да не бъдете обект на решение, основаващо се единствено на автоматизирано обработване, вкл. профилиране (чл. 22 GDPR) - Вие имате право да не бъдете обект на решение, основаващо се единствено на автоматизирано обработване, включващо профилиране, което поражда правни последствия за Вас или по подобен начин Ви засяга в значителна степен, освен ако не са налице предвидените в приложимото законодателство по защита на личните данни основания за това и са предвидени подходящи гаранции за защита на Вашите права, свободи и легитимни интереси. За всеки конкретен случай на автоматизирано обработване Субектите на данни имат правото да получат съществена информация относно използваната логика, значението и предвидените последствия от това обработване за тях, както и за начина на упражняване на правата им.

Право на оттегляне на съгласието за обработване (чл. 7, пар. 3 GDPR) - Вие имате право, по всяко време, да оттеглите съгласието си за обработването на лични данни, когато обработването на данните Ви се извършва на базата на дадено от Вас съгласие. Такова оттегляне не засяга законосъобразността на обработването въз основа на даденото съгласие до момента на оттеглянето му.

Право на жалба до надзорен орган (чл. 77 GDPR) - Вие имате право да подадете жалба до надзорен орган ако считате, че обработването на лични данни, отнасящи се до Вас, нарушава приложимото законодателство по защита на личните данни. Надзорният орган в Република България е Комисия за защита на личните данни, с адрес: гр. София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2.

Право на възражение - Вие имате право по всяко време и на основания, свързани с конкретната ситуация да възразите по отношение на обработването на Ваши данни, обработвани на базата на легитимен интерес. В случай на постъпване на такова възражение ние ще разгледаме Вашето искане и ако е основателно, ще го изпълним. Ако считаме, че съществуват убедителни законови основания за обработването или че то е необходимо за установяването, упражняването или защитата на правни претенции, ще Ви информираме за това.

 

 

Политика за защита на личните данни на адвокатско дружество „Димитров, Петров и Kо.“

Ние от Адвокатско дружество „Димитров, Петров и Ко.“ („Адвокатското дружество“/ „Димитров, Петров и Ко.“/ „Ние“/ „Нас“/ „Наш“) съзнаваме своята отговорност към своите клиенти и партньори („Вие“/ „Вас“/ „Ваш“) да Ви предоставим не само качествени услуги, но и да защитим Вашата информация в хода на съвместната Ни работа.

С настоящата Политика за защита на личните данни („Политиката“), Ние желаем да Ви информираме относно начина, по който Адвокатското дружество и адвокатите на договор за постоянна работа с Адвокатското дружество обработваме и защитаваме Вашите лични данни в рамките на съвместните ни отношения и/ или в хода на предоставянето на правни услуги и съдействие от Наша страна.

Моля, прочетете внимателно тази Политика, за да разберете как събираме, съхраняваме и по друг начин обработваме Ваши лични данни и какви са Вашите права и възможности във връзка с посоченото обработване.

1. Кои сме ние?

Ние сме Адвокатско дружество „Димитров, Петров и Ко“, със съдружници Георги Георгиев Димитров, Богдан Костадинов Петров, Александър Тодоров Тодоров, Христо Иванов Нихризов, Зоя Николаева Тодорова, Бояна Асенова Милчева, Десислава Емилова Кръстева-Дончева, Пенчо Кънчев Станчев и Мартин Василев Захариев, вписано в Единния регистър на адвокатските дружества при Висшия съдебен съвет, регистрирано с решение на Софийски градски съд по фирмено дело № 6082/2005, БУЛСТАТ 131433772, със седалище и адрес на управление: гр. София 1303, бул. Тодор Александров № 28, ет. 7, България, с електронен пощенски адрес: info@dpc.bg. В качеството си на администратор на лични данни по смисъла на Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/EО (Общ регламент относно защитата на данните) („Регламента“/ “ОРЗД”) Ние обработваме лични данни при посещение на Нашия Уебсайт, при предоставяне на правни услуги и съдействие или по повод други случаи предвидени в тази Политика, в които встъпвате в правни/ фактически отношения с Нас, в съответствие с приложимото законодателство и описаните по-долу тук правила и принципи.

2. Субекти на данни

Във връзка с предоставянето на правни услуги и съдействие и поддържането на контакт с Нашите партньори, Димитров, Петров и Ко. обработва информация относно следните категории физически лица („Субекти на данни“):

(а) Лица, на които Адвокатското дружество предоставя правни услуги и съдействие („Клиенти“) – физически лица;

(б) Представители на Клиенти – законни/ договорни представители на Клиенти - физически лица, юридически лица, клонове, неперсонифицирани дружества и др. под. образувания, както и лица за контакт на Клиенти;

(в) Потенциални и бивши Клиенти – физически лица и Представители на потенциални и бивши Клиенти – физически, юридически лица, непресонифицирани дружества и др. под. образувания;

(г) Лица, с които Клиентът се намира, планира да встъпи в или се е намирал в правни, фактически отношения и/ или отношения на родство, както и всякакви други лица, за които Клиентът е предоставил информация на или информация, за които Адвокатското дружество получава или достъпва във връзка с предоставяните от Нас правни услуги и съдействие, включително, но не само:

• Кандидати за работа; служители и бивши служители; изпълнители и бивши изпълнители по граждански договори; работодатели и бивши работодатели; възложители и бивши възложители на Клиента;

• Роднини; бъдещи, настоящи и бивши съпрузи; наследодатели; лица под настойничество или попечителство на Клиента;

• Съконтрагенти и бивши съконтрагенти; клиенти, потенциални и бивши клиенти; бизнес партньори, потенциални и бивши бизнес партньори; доставчици потенциални и бивши доставчици; лица с правни претенции срещу Клиента; лица, срещу които Клиентът има правни претенции и лица, участници в производства (съдебни, административни и др. под.), по които Клиентът е страна;

• Лица, чието участие в съдебни, административни, изпълнителни, регистърни и други производства е необходимо или се изисква по закон с оглед защита на правата и законните интереси на Клиента – свидетели, вещи лица, преводачи, тълковници, синдици, ликвидатори, нотариуси, съдии, прокурори, разследващи полицаи, следователи, медиатори, арбитри, съдии по вписванията, държавни и частни съдебни изпълнители, длъжностни лица, деловодители и др. под.;

• Свързани с изброените по-горе категории лица;

• Всякакви други лица, обработването на чиито Лични данни би било необходимо с оглед предоставяне от Наша страна на правна защита, консултиране или съдействие на Клиента.

(д) Лица, с които Адвокатското дружество се намира, планира да встъпи в или се е намирало в правни и/ или фактически отношения, различни от Клиенти, включително, но не само:

• Бизнес партньори, потенциални и бивши бизнес партньори – физически лица; представители и лица за контакт на бизнес партньори – физически лица, юридически лица, клонове, неперсонифицирани дружества и др. под. образувания;

• Бизнес контакти, включително, но не само участници в конференции, семинари, уебинари и др. под. събития, организирани от Нас, или такива с участие на Наши експерти, чиито данни доброволно са Ни предоставени за установяване и поддържане на контакт с тези лица.

(е) Лица, осъществили кореспонденция с Нас, включително, но не само:

• лица, отправили запитвания, искания, сигнали, жалби или друга кореспонденция към Нас;

• трети лица, информация за които се съдържа в запитвания, искания, сигнали, жалби или друга кореспонденция към Нас.

3. Какви категории лични данни обработваме при осъществяването на Нашата професионална дейност като Адвокатско дружество?

В контекста на предоставянето на Нашите професионални услуги или по друг начин в хода на Нашата професионална дейност можем – в зависимост от конкретния случай – да обработим следните категории лични данни, отнасящи се до Субектите на данни:

• Идентификационни данни: имена по документ за самоличност, национални идентификационни номера като ЕГН/ЛНЧ/ БУЛСТАТ (за самоосигуряващи се лица), дата на раждане; адрес (постоянен и настоящ), месторождение, възраст, данни за документ за самоличност, пол, гражданство; ДДС номер (за физически лица – регистрирани по ЗДДС); и др. под.; както и всякаква друга информация, необходима за идентифицирането на Субектите на данни, включително информацията, събрана от обществено достъпни източници като публични регистри, Интернет сайтове и др. под. за целите на проверка на потенциални Клиенти -  в случаите, когато това е законово изискване (напр. по Закона за адвокатурата и Етичния кодекс на адвоката, по реда на Закона за мерките срещу изпирането на пари и др. под.);

• Данни за контакт: телефонни номера, в това число и информация за контакт в IM системи (Skype / Viber / WhatsApp ID и др. под.); факсове; електронни пощенски адреси (имейли); физически адреси за кореспонденция и други данни за контакт/ кореспонденция;

• Допълнителна информация за еднолични търговци: фирма, ЕИК, седалище и адрес на управление;

• Допълнителна информация за Представители на Клиенти и Представители на трети лица, с които Наш Клиент се намира, планира да встъпи в или се е намирал в правни, фактически отношения и/ или отношения на родство, както и всякакви други лица, за които Клиентът е предоставил информация на или информация, за които Адвокатското дружество получава или достъпва във връзка с предоставяните от Нас правни услуги и съдействие:

o информация кого представлява Представителят с информация за представлявания Клиент;

o позиция/ длъжност; месторабота; качество (вид законен представител, пълномощник, служител, съдружник в неперсонифицирано дружество); промени в и история на промените в законното представителство; пълномощни; информация за представителната власт; информация за оттегляне или изтичане на действието на упълномощаването, договори за дружества по ЗЗД, информация за собствениците на Клиента (ако същият е юридическо лице, клон или неперсонифицирано дружество) – напр. информация за съдружници/ акционери, брой и вид притежавани дялове/ акции и др. под.;

• Договорна и финансова информация, която в зависимост от конкретната ситуация може да се отнася както към отношенията между Адвокатското дружество и Клиента, така и към отношенията на Клиента с трети лица, включително, но не само:

o договор и номер и дата на сключване на договор; информация за и дати на изменение и прекратяване на договор; номера и съдържание на фактури; информация за възникване, характер и размер на задължения (вкл. и лихви); извършени плащания; информация и история за грешно преведени суми; информация за разсрочени плащания; погасяване на задължения;

o информация за банкова сметка на Клиента или на трети лица; информация за платени банкови гаранции или парични суми в полза на Адвокатското дружество, в полза на или от Клиента (размер, основание, дата на плащане и др. под.);

o информация за направени разходи (напр. за преводи и заверки на документи; за използвани пощенски и куриерски услуги; за пътувания; държавни, административни, нотариални и изпълнителни такси и др. под.);

o информация за преведени суми (клиентски средства) по Клиентска сметка на Адвокатското дружество (размер; валута; дата на получаване на клиентските средства; основание; условия за управлението и разпореждане с клиентските средства; лихви; разходи по поддържането на клиентската сметка; предприети действия с клиентските средства);

• Кореспонденция с Нас: Информация за подадени предизвестия, жалби, заявления, искания, молби и сигнали (вкл. в свободен текст), обратна връзка, мнения, коментари по повод предоставяните от Нас правни услуги и съдействие и информация за друга кореспонденция с Адвокатското дружество/ Наши служители и адвокати на постоянна работа при Нас, включително и информация относно обработването и статуса им и крайния резултат от обработването им;  

• Друга информация и документи: всяка друга информация и документация, които компетентните държавни органи, Клиентът, свързани с него лица или трети лица, с които Наш Клиент се намира, планира да встъпи в или се е намирал в правни, фактически отношения и/ или отношения на родство предоставят на Нас или които получаваме или достъпваме или съответно се генерират в процеса по предоставяне от Наша страна на правно съдействие на Клиента (включително информация, събрана от Нас по възлагане на Клиента във връзка с предоставяните от Нас правни услуги и съдействие). В зависимост от конкретния случай и възложената от Клиента работа, тази информация може да съдържа лични данни за физически лица, които са под специален режим съгласно Регламента: „специална категория данни“ по смисъла на чл. 9, пар. 1 от Регламента (информация за расов или етнически произход, политически възгледи, религиозни или философски убеждения или членство в синдикални организации, генетични данни, биометрични данни, данни за здравословното състояние или данни за сексуалния живот или сексуалната ориентация) и/или информация за присъди и нарушения и със свързаните с тях мерки за сигурност по смисъла на чл. 10 от Регламента (включително информация, съдържаща се в свидетелства за съдимост; съдебни решения и други актове на компетентни органи).

Когато изискаме предоставянето на лични данни директно от Вас (напр. за целите на идентифицирането Ви като Клиент), Ви молим да Ни предоставите всички категории лични данни, които сме изискали, тъй като в противен случай може да се окажем в невъзможност да изпълним законовите си задължения за проверка на Клиент, респ. да сключим договор с Вас, да Ви предоставим Нашите правни услуги и съдействие и/ или да защитим Вашите права и законни интереси.

Ако Ни предоставите информация за други лица, различни от Вас, следва да предприемете нужните мерки, за да се уверите, че третите лица разбират как ще се използва отнасящата се до тях информация и че те са надлежно информирани за възможността да Ни разкриете такава информация, която да използваме с оглед предоставяните от Нас правни услуги и съдействие.

Всички данни, документи и кореспонденция, съхранявани от Адвокатското дружество във връзка с осъществяваната от него и адвокатите на постоянна работа при него адвокатска дейност, са обект на адвокатска тайна по смисъла на Закона за адвокатурата.

4. За какви цели обработваме Вашите лични данни?

4.1. Цели, необходими за изпълнението на законови задължения

Целите, за които обработваме лични данни с оглед спазване на законови задължения, включват:

• Дейности по проверка за и предотвратяване на конфликт на интереси с оглед спазване на забраната за представителство и защита на лица с противоречиви интереси по Закон за адвокатурата и Етичния кодекс на адвоката;

• Дейности по проверка за и предотвратяване на пране на пари по Закона за мерките срещу изпирането на пари и действия по предотвратяване на финансиране на тероризма по Закона за мерките срещу финансирането на тероризма;

• Дейности по осчетоводяване и отчитане на получени плащания по Договор, сключен с Адвокатското дружество, съобразно действащото законодателство (данъчно и счетоводно законодателство и др.);

• Дейности по осчетоводяване и отчитане на получени плащания от Клиента по Клиентска сметка по смисъла на чл. 39 от Закона за адвокатурата съобразно действащото законодателство (данъчно и счетоводно законодателство, Закон за адвокатурата и др.);

• Други дейности по изпълнение на законови задължения (данъчни, счетоводни, регулаторни, и др.) на Адвокатското дружество, свързани с представяне/ отчитане на информация към компетентни държавни и съдебни органи и с оказване на съдействие при проверки от компетентни органи;

4.2. Цели, необходими за изпълнението на договор или за предприемане на стъпки по сключването на договор по искане на Субекта на данните

Целите, за които обработваме лични данни, свързани с и/или необходими за изпълнението на договорите или за предприемане на стъпки по искане на Субекта на данните преди сключването на договора с Нас, включват:

• Установяване на взаимоотношения с нови Клиенти - физически лица, включително обработване на запитвания за предоставяне на правни услуги и съдействие от Димитров, Петров и Ко., изготвяне на оферти и др. под.;

• Сключване и изпълнение на договори за предоставяне на правни услуги и съдействие с Клиенти-физически лица;

• Предоставяне на правна защита и съдействие на Клиенти-физически лица въз основа на договора с Клиента, по-специално чрез една или повече от следните дейности, изброени в чл. 24, ал. 1, т. 1-3 от Закона за адвокатурата:

o предоставяне на устни и писмени консултации и становища по въпроси на правото;  

o изготвяне на всякакви книжа - молби, тъжби, заявления, жалби и други, свързани с възложената от Клиента работа;

o представителство на Клиента и защита на правата и законните му интереси пред органите на съдебната власт, административните органи и служби, както и пред физически и юридически лица.

• Осъществяване на комуникация с Клиентите-физически лица по повод на сключването, изменението и изпълнението на договорите и във връзка с предоставяните от Нас правни услуги и съдействие;

• Разсрочване/ отсрочване на плащания, дължими от Клиенти-физически лица;

• Обработване и събиране на дължими от Клиенти-физически лица плащания за предоставените услуги;

• Възстановяване на грешно преведени суми от Клиенти-физически лица и др. под.;

4.3. Цели, необходими за легитимния интерес на Димитров, Петров и Ко. и/или на трети лица

Целите за обработване на Лични данни за целите на легитимните интереси на Димитров, Петров и Ко. или на трети лица включват:

4.3.1. Легитимен интерес – установяване и поддържане на договорни отношения с Клиенти, които не са физически лица (юридически лица, неперсонифицирани дружества и др. под. образувания), които включват:

• Дейности по установяване на взаимоотношения с нови Клиенти (включително обработване на запитвания, оферти и др. под.);

• Сключване и изпълнение на договори за предоставяне на правни услуги и съдействие с Клиенти, които не са физически лица, по-специално чрез една или повече от дейностите  изброени в чл. 24, ал. 1, т. 1-3 от Закона за адвокатурата:

• Осъществяване на комуникация с Клиентите, които не са физически лица по повод на сключването, изменението и изпълнението на договорите и във връзка с предоставяните от Нас правни услуги и съдействие;

• Всички други цели и дейности, приложими към Клиентите физически лица и разписани в т. 4.2. от тази Политика, са приложими съответно и при обработването на данни с цел обслужване на Клиенти, които не са физически лица.

4.3.2. Легитимен интерес – (1.1.) упражняване и защита на законните права и интереси на Адвокатското дружество; и (1.2.) съдействие при упражняване и защита на законните права и интереси на Клиента или на свързани с него лица; на служители на или на адвокати на постоянна работа в Адвокатското дружество; на обработващи лични данни от името на Адвокатското дружество лица и на търговски партньори на Адвокатското дружество:

• Установяване, упражняване или защита на правни претенции на посочените по-горе лица по т. (1.1.) и (1.2.), включително и по съдебен ред, в това число подаване на жалби, сигнали и др. под. към компетентните държавни и съдебни органи;

• Събиране на вземания, дължими към Адвокатското дружество, включително и чрез възлагане на трети лица;

• Прехвърляне (цесия) на вземания, дължими към Адвокатското дружество, към трети лица;

• Дейности по администриране и обслужване на постъпили жалби, сигнали, молби и др. под;

• Отправяне на нотариални покани;

                                                             

4.3.3. Легитимен интерес - вътрешна отчетност:

• Управление и отчитане на извършената за Клиента работа с оглед определяне на дължимото от Клиента към Адвокатското дружество възнаграждение;

• Поддържане и актуализиране на база данни с потенциални, настоящи и бивши Клиенти.

4.3.4. Легитимен интерес – поддържане и подобряване на качеството на предоставяните от Нас услуги:

• Анализиране и подобряване на Нашите услуги и комуникации;

• Следене за спазването на Нашите правила, политики и стандарти за работа;

• Събиране на информация за Вашите предпочитания, за да персонализираме и подобрим качеството на Нашите комуникации с Вас.

4.3.5. Легитимен интерес – маркетингови дейности, осъществявани при спазване на задължението за опазване на адвокатска тайна при упражняване на адвокатската професия:

• Разкриване името на Клиента и обща информация относно проектите, които са възложени на Адвокатското дружество:

o на Уебсайта на Адвокатското дружество;

o в маркетингови материали и презентации на Адвокатското дружеството,

o на специализирани правни справочници и издания за целите на включването на Адвокатското дружество и на Адвокатите на постоянна работа в него в професионални класации, рейтинги, листинги и т.н.

• Изискване на референция във връзка с възложени и изпълнени задачи;

4.4. Цели, за които се изисква Ваше Съгласие

Целите, за които се изисква Ваше съгласие (напр. за получаване на Съобщения като правни новини, публикации, покани за събития и друга подобна комуникация от Нас и др.), са изрично указани в съответните форми, с които сте предоставили своето съгласие за обработването.

На основание съгласие Ние обработваме само лични данни, които сте Ни предоставили чрез съответната форма за съгласие.

Можете да оттеглите съгласието си по всяко време чрез съответните електронни препратки (линкове) в края на всяко Наше Съобщение или като пишете на: info@dpc.bg.

4.5. Обработване на лични данни под специален режим

Когато обработваме данни под специален режим с оглед предоставяните от Нас правни услуги и съдействие, това обработване се извършва, едновременно (i) на основание сключения с Клиента договор (за Клиенти-физически лица) и/ или (ii) на основание легитимния интерес на Нас или на Клиента (за Клиенти, които не са физически лица) да предоставим качествени юридически услуги, като да изпълним договора си към Клиента, и да осигурим защитата на правата и законните интереси на Клиента, така и:

(iii) за специална категория данни по чл. 9, пар. 1 от Регламента – доколкото това е необходимо с цел установяване, упражняване или защита на правни претенции (чл. 9, пар. 2, б. „е“ от Регламента);

(iv) за данни за присъди и нарушения по чл. 10 от Регламента – и доколкото това е необходимо с оглед упражняването на адвокатската професия от Нашите експерти (в съответствие със Закона за адвокатурата и съответните процесуални закони, регламентиращи реда за осъществяване на процесуална защита от адвокат).

5. С кого споделяме Вашите лични данни?

5.1. Ние се задължаваме да не разкриваме лични данни и да не предоставяме събраната от Нас информация на трети лица, освен в случаите, когато:

• Споделяме такава информация с Наши партньори и подизпълнители (в т.ч. обработващи лични данни, действащи от Наше име), които Ни помагат да постигнем посочените по-горе цели на обработката, като доставчици на определени услуги (напр. доставчици на IT услуги, агенции за преводи и др. под.). Тези лица ще ни подпомагат въз основа на договорни отношения с Нас, в които са предвидени задължения за поверителност и за осигуряване на адекватна защита на личните данни, които сме им предоставили.

• Това е необходимо за изпълнение на законово задължение на Адвокатското дружество към:

o Съдилища;

o Компетентни държавни и общински органи;

o Висшия адвокатски съвет и съответните адвокатски колегии, в които са вписани адвокатите на постоянна работа в Адвокатското дружество.

• Това е изрично предвидено в договора ни с Клиента, в негово конкретно възлагане или в настоящата Политика:

o Получатели на прехвърлени от Адвокатското дружество вземания (цесионери);

o Подизпълнители или партньори (напр. инженери, технически специалисти и др. под.) при предоставянето на услугите на Адвокатското дружество;

o Други лица съобразно конкретното възлагане на Клиента.

• Това е необходимо за сключването, изменението, изпълнението или прекратяването на договора Ни с Клиента:

o Адвокати - Наши партньори, с които работим съвместно или си сътрудничим по конкретен казус, включително адвокати от други юрисдикции, когато естеството на предоставяните от Нас услуги и съдействие предполага изследване на чуждо право;

o Държавни и съдебни органи;

o Банки и доставчици на платежни услуги (напр. за целите на извършваните разплащания между Адвокатското дружество и Клиента);

o Пощенски оператори;

o Трети лица, с които Клиентът или свързани с него лица се намира, планира да встъпи или се е намирал в правни или фактически отношения – ако такова разкриване Ни е възложено от Клиента (договорни отношения, преговори и др. под);

o Ако не сте Наш Клиент, а сме събрали личните Ви данни в процеса на предоставяне на правни услуги и съдействие на Наш Клиент, можем да го разкрием тази информация на Нашия Клиент, доколкото това не е забранено от закона;

o Нотариуси;

                                                                                                                  

o Частни и държавни съдебни изпълнители;

o Други лица, към които е необходимо да бъдат разкрити лични данни във връзка със сключването, изменението, изпълнението или прекратяването на договора Ни с Клиента.

• Това е необходимо за защита на правата или законните интереси на Адвокатското дружество, на Клиента или на свързани с тях лица:

o Държавни и съдебни органи;

                                                                                 

o Частни и държавни съдебни изпълнители;

o Адвокати - Наши партньори, с които работим съвместно или си сътрудничим по конкретен казус, включително адвокати от други юрисдикции, когато естеството на предоставяните от Нас услуги и съдействие предполага изследване на чуждо право;

o Счетоводители и счетоводни къщи;

                                                                                                                                

o Одитори;                                                                                                                                                                               

o Нотариуси;                                                                                                                                                               

o Вещи лица и др. под.

• Това е необходимо с оглед популяризиране на Нашата дейност, доколкото това изрично е уговорено с Клиента при спазване на изискванията за адвокатска тайна - с трети страни, за да Ни помогнат да измерим Нашите резултати и да подобрим и популяризираме Нашите услуги (напр. с лица, поддържащи адвокатски справочници, класации и др. под.);

• в други предвидени в закона случаи

                                                                               

5.2. Предаване на данни извън България

В зависимост от характера на съответния Клиентски казус е възможно предаването на лични данни, които обработваме, в страни извън юрисдикцията, в която се намираме. Ние не възнамеряваме да разкриваме Вашите лични данни извън Европейския съюз (ЕС) или Европейското икономическо пространство (ЕИП), освен ако услугите, които извършваме в рамките на правоотношенията Ни не са обвързани с такива задължения.  В такива случаи предаването на данни се осъществява при наличие на подходящи гаранции като напр. стандартни договорни клаузи за защита на данните, приети от Европейската комисия, или при наличието на най-малко едно от следните условия: (i) предаването е необходимо за изпълнението на договор между Клиента-физическо лице и Нас или за изпълнението на преддоговорни мерки, взети по искане на Клиента-физическо лице; (ii) предаването е необходимо за сключването или изпълнението на договор, сключен в интерес на Клиента-физическо лице между Нас и друго физическо или юридическо лице (адвокат, адвокатско дружество и др. под. – в зависимост от възможностите за упражняване на адвокатска професия в съответната юрисдикция); (iii) предаването е необходимо за установяването, упражняването или защитата на правни претенции на Клиента, на Димитров, Петров и Ко. или на свързани с тях лица.

Ако искате да получите допълнително информация за тези предпазни мерки, молим, свържете се с Нас, като използвате данните за контакт, посочени в т. 1 от тази Политика.

5.3. Адвокатска тайна

Разкриването на лични данни на трети лица при описаните по-горе случаи става до степен и в обем, позволен от задължението Ни за опазване на адвокатска тайна при упражняване на адвокатската професия по смисъла на Закона за адвокатурата.

6. Съхранение на личните данни

Ние спазваме принципа, че периодът, за който се съхраняват личните данни, е ограничен до строг минимум и личните данни не се съхраняват повече от необходимото за постигане на целите на обработката.

6.1. Съхранение на лични данни във връзка с договора с Клиент

Лични данни, събрани във връзка със сключването и изпълнението на договор с Клиент, могат да се обработват през целия период на действие на договора, както и за срок до 5 (пет) години след прекратяване на договора съгласно Нашите вътрешни правила и Нашите правни задължения като адвокати по смисъла на Закона за адвокатурата, освен в случаите, когато се изисква по-дълго запазване на съответна информация съобразно изискванията на действащия закон или настоящата Политика. В рамките на същия срок съхраняваме и книжата по делата, по които Ние или адвокати на постоянна работа при Нас са били повереник или защитник, както и книжата, по които сме оказвали друго съдействие на Клиента (консултиране, представляване по сделки, преговори и др. под).

6.2. Съхранение на лични данни с оглед спазване на законови изисквания

Личните данни, свързани със и/или съдържащи се в документи/ носители на информация, за които са налице нормативно установени срокове за съхранение (счетоводни документи; документи, информация и други записи, свързани с данъчния контрол и др.), ще се съхраняват за сроковете, предвидени в действащото законодателство (напр. документите за данъчно-осигурителен контрол се съхраняват до 10 (десет) години, считано от началото на годината, следваща тази, през която се дължи плащане на публично задължение за данъци, свързано с водената отчетност за съответната финансова година), освен ако в тази Политика не е предвиден по-дълъг срок за съхранение за съответните документи/ носители на информация. Също така в контекста на правен спор или производство, в които сме представлявали Наш Клиент, е можем да запазваме на данни до окончателно приключване на възникналия спор или производство пред всички инстанции, както и до 5 години след това. Посочените срокове могат да бъдат променени, в случай че бъде установено различно изискване за запазване на информацията съгласно действащото законодателство.

6.3. Съхранение на лични данни при обработване въз основа на съгласие

Когато обработването на Ваши данни се основава на съгласие (напр. за получаване на Съобщения от Нас), можем да продължим да обработваме Вашите лични данни за целите, за които сте се съгласили, до оттегляне на Вашето съгласие.

Ние спазваме принципа, че периодът, за който се съхраняват личните данни, е ограничен до строг минимум и личните данни не се съхраняват повече от необходимото за постигане на целите на обработката.

6.1. Съхранение на лични данни във връзка с договора с Клиент

Лични данни, събрани във връзка със сключването и изпълнението на договор с Клиент, могат да се обработват през целия период на действие на договора, както и за срок до 5 (пет) години след прекратяване на договора съгласно Нашите вътрешни правила и Нашите правни задължения като адвокати по смисъла на Закона за адвокатурата, освен в случаите, когато се изисква по-дълго запазване на съответна информация съобразно изискванията на действащия закон или настоящата Политика. В рамките на същия срок съхраняваме и книжата по делата, по които Ние или адвокати на постоянна работа при Нас са били повереник или защитник, както и книжата, по които сме оказвали друго съдействие на Клиента (консултиране, представляване по сделки, преговори и др. под).

6.2. Съхранение на лични данни с оглед спазване на законови изисквания

Личните данни, свързани със и/или съдържащи се в документи/ носители на информация, за които са налице нормативно установени срокове за съхранение (счетоводни документи; документи, информация и други записи, свързани с данъчния контрол и др.), ще се съхраняват за сроковете, предвидени в действащото законодателство (напр. документите за данъчно-осигурителен контрол се съхраняват до 10 (десет) години, считано от началото на годината, следваща тази, през която се дължи плащане на публично задължение за данъци, свързано с водената отчетност за съответната финансова година), освен ако в тази Политика не е предвиден по-дълъг срок за съхранение за съответните документи/ носители на информация. Също така в контекста на правен спор или производство, в които сме представлявали Наш Клиент, е можем да запазваме на данни до окончателно приключване на възникналия спор или производство пред всички инстанции, както и до 5 години след това. Посочените срокове могат да бъдат променени, в случай че бъде установено различно изискване за запазване на информацията съгласно действащото законодателство.

6.3. Съхранение на лични данни при обработване въз основа на съгласие

Когато обработването на Ваши данни се основава на съгласие (напр. за получаване на Съобщения от Нас), можем да продължим да обработваме Вашите лични данни за целите, за които сте се съгласили, до оттегляне на Вашето съгласие.

7. Вашите права и как да ги упражните

Във връзка с обработването на Ваши лични имате следните права, предоставени Ви от Регламента:

Право на информация (чл. 13 и чл. 14 ОРЗД): Имате право да получите информация относно извършваното обработване на личните Ви данни от Нас. Настоящата Политика цели да ви предостави такава информация.

Право на достъп (чл. 15 ОРЗД): Имате право да получите потвърждение дали се обработват Ваши лични данни и да получите достъп до обработваните лични данни и до детайлната информация относно обработването и правата Ви съобразно Регламента.

Право на коригиране (чл. 16 ОРЗД): Имате право да изискате коригирането или попълването на личните Ви данни, ако същите са неточни или непълни.

Право на изтриване (чл. 17 ОРЗД): Имате право да изискате изтриването на личните Ви данни, ако са налице основанията за това, предвидени в Регламента.

Право на ограничаване на обработването на личните данни (чл. 18 ОРЗД): Имате право да изискате от Нас да ограничим обработването на личните Ви данни в рамките на предвиденото в Регламента, ако са налице основанията за това, предвидени в същия.

Уведомяване на трети лица (чл. 19 ОРЗД): Имате право да изискате от Нас да уведомим третите лица, на които са били разкрити личните Ви данни, за всяко извършено коригиране, изтриване или ограничаване на обработването на личните Ви данни, освен ако това е невъзможно или изисква несъразмерно големи усилия от Нас.

Право на преносимост на данните (чл. 20 ОРЗД): Имате право да получите личните данни, които Ви засягат и които сте Ни предоставили  в структуриран, широко използван и пригоден за машинно четене формат, и да прехвърлите тези данни на друг администратор без възпрепятстване от Нас.

Правото на преносимост се прилага, когато са изпълнени едновременно следните две условия:

• Обработването е основано на съгласие или на договорно задължение; и

• Обработването се извършва по автоматизиран начин.

Ако е технически осъществимо имате право да получите пряко прехвърляне на личните данни от Нас към друг администратор. Правото на преносимост на данните може да бъде упражнено по начин, по който не влияе неблагоприятно върху правата и свободите на други лица.

Права при автоматизирано вземане на индивидуални решения, включително профилиране (чл. 22 ОРЗД): Имате право да не бъдете обект на автоматизирано решение, основаващо се единствено на автоматизирано обработване (т.е. обработване без човешка намеса), включително профилиране по смисъла на Регламента, което поражда правни последствия за Вас или по подобен начин Ви засяга в значителна степен освен ако не са налице предвидените в Регламента  основания за това и са предвидени подходящи гаранции за защита правата и свободите и легитимните Ви интереси. Такива гаранции са най-малко правото на човешка намеса от Наша страна, правото Ви да изразите гледната си точка и да оспорите решението.

Ако такова решение, включително профилиране, бъде вземано спрямо Вас, за всеки конкретен случай Вие имате право да получите от Нас отделно съществена информация относно използваната логика, значението и предвидените последствия от това обработване за него, както и за начина на упражняване  на правата по тази точка.

Право на оттегляне на съгласието за обработване (чл. 7, пар. 3 ОРЗД): Ако обработването на личните данни се основава единствено на дадено от Вас съгласие (чл. 6, т.1, б. „a“ или чл. 9, т. 2, б. „a“ ОРЗД), Вие имате право да оттеглите съгласието си по всяко време.

Такова оттегляне не засяга законосъобразността на обработването въз основа на даденото съгласие до момента на оттеглянето.  

Право на жалба до надзорен орган (чл. 77 ОРЗД): Вие имате право да подадете жалба до надзорен орган, ако считате, че обработването на лични данни, отнасящи се до Вас, нарушава приложимото законодателство по защита на личните данни. Надзорният орган в Република България е Комисията за защита на личните данни, с адрес: гр. София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2, електронен адрес и уебсайт: kzld@cpdp.bg; www.cpdp.bg

Право на възражение: Вие имате право по всяко време и на основания, свързани с Вашата конкретна ситуация, да възразите срещу обработването на лични данни, отнасящи се до Вас, включително срещу профилиране по смисъла на Регламента, което се основава на обществен интерес, упражняване на официални правомощия или на легитимните интереси на Нас или на трета страна. В тези случаи Ние ще прекратим обработването на личните данни, освен ако не докажем че съществуват убедителни законови основания за обработването , които имат предимство пред Вашите интереси, права и свободи, или установяването, упражняването или защитата на правни претенции.

Ако се обработват Ваши лични данни за целите на директния маркетинг, Вие имате право по всяко време да направите възражение срещу обработване на лични данни, отнасящо се до него за този вид маркетинг, което включва и профилиране и Ние ще прекратим обработването за тези цели.

Може да упражните от посочените по-горе права, като свържете се с Нас на данните за контакт по т. 1 от настоящата Политика.

8. Промени в настоящата Политика

Ние си запазваме правото периодично да актуализираме и променяме тази Политика, за да отразим всички промени в начина, по който обработваме Вашите лични данни, или за да съобразим промени в действащото законодателство.

Всички промени, които можем да направим в бъдеще, ще бъдат публикувани на тази страница, и ако е подходящо според случая – ще бъдат доведени до Вашето знание чрез съобщение до Вашия електронен пощенски адрес. Молим, проверявайте често, за да се запознаете своевременно с актуализации или промени в Политиката Ни.

Тази Политика за защита на личните данни е утвърдена от Управителния съвет на Адвокатско дружество „Димитров, Петров и Ко.“ и е актуализирана последно на 26.06.2023 година.

Уведомление за защита на личните данни на кандидати за работа и участници в подбор на персонал

Моля, прочетете внимателно това Уведомление. То съдържа важна информация относно начина, по който обработваме личните данни на кандидати за работа и участници в подбор на персонал (Вие).

1. Кой е администратор на Вашите лични данни?

Администратор на Вашите лични данни е Адвокатско дружество „Димитров, Петров и Ко.“, регистрирано със съдебно решение по фирмено дело № 6082/2005 на Софийски градски съд, БУЛСТАТ: 131433772, със седалище и адрес науправление: гр. София 1303, бул. „Тодор Александров“ № 28, ет. 6 и 7, уебсайт: https://www.dpc.bg/, телефон: +359 24214201, e-mail: jobs@dpc.bg, със съдружници Георги Георгиев Димитров, Богдан Костадинов Петров, Александър Тодоров Тодоров, Христо Иванов Нихризов, Зоя Николаева Тодорова, Бояна Асенова Милчева, Десислава Емилова Кръстева-Дончева, Пенчо Кънчев Станчев и Мартин Василев Захариев (ние/Адвокатското дружество).

2. Какви лични данни обработваме в процеса на подбор на наши служители и адвокати?

Когато кандидатствате за работна позиция при нас или за сключване на граждански договор (напр. договор за постоянна работа с адвокат по чл. 77 от Закона за Адвокатурата (ЗАдв)) и участвате в нашите процедури по подбор на персонал ние бихме могли да обработваме определена информация за Вас, а именно:

(1) Данни относно Вас и за контакт с Вас: имена; адрес (постоянен, настоящ и адрес за кореспонденция); адрес на електронна поща (e-mail); телефон; информация за позицията, за която кандидатствате;

(2) Данни относно Вашето образование и квалификации: автобиография/CV; мотивационно писмо; информация, съдържаща се в документи, удостоверяващи завършено образование, професионална квалификация, правоспособност, членство в организации (вкл. в адвокатски колегии) и допълнителни специализации; информация за езиците, които владеете, както и за степента, в която ги владеете; информация за Вашите умения и квалификации (компютърни умения, технически умения, допълнителни квалификации, сертификати и курсове);

(3) Данни относно Вашия професионален опит: досегашен трудов или друг вид професионален опит (вкл. информация за наименование на предишен работодател или друг вид организация, с която сте били в договорни отношения (напр. адвокатско дружество и др. под.), срок на работата, месторабота, заемана длъжност, препоръки, юридически стаж по смисълана ЗАдв и др. под.); информация за характера и обхвата на работата, изпълнявана при предишни работодатели/ друг вид организация, с която сте били в договорни отношения, както и информация за настоящи трудови и граждански правоотношения;

(4) Данни, станали ни известни в хода на проведени с Вас интервюта и тестове в рамките на процеса по подбор, в т.ч. информация за поискано/предложено възнаграждение, информация, генерирана в рамките на проведени тестове, интервюта и други форми на проверка за наличие на съответни знания, умения, компетенции, квалификации и др. под.;

(5) Данни от кореспонденцията, проведена с Вас във връзка с Вашата кандидатура и участие в подбора;

(6) Друга информация, включена по Ваша преценка в кандидатурата Ви, вкл. информация за препоръки; снимка; други данни, които сте включили в кандидатурата си по Ваша преценка, напр. информация за възраст; дата на раждане; информация, съдържаща се в автобиографии (CV), мотивационни писма, друга придружаваща съответната кандидатура документация и др. под.;

(7) Информация, събрана и изготвена от агенции за подбор на персонал, на които Адвокатското дружество е възложило провеждането на отделни етапи или целия подбор на персонал като разглеждане и оценяване на кандидатури, провеждане на интервюта и др. под. (в т.ч. данни от изготвени от агенциите доклади, препоръки и др. под.);

(8) Информация, съдържаща се в други документи, необходими за сключването на трудов или граждански договор – напр. документ за придобито образование, специалност, квалификация, правоспособност, научно звание или научна степен, когато такива се изискват за длъжността или позицията, за която лицето кандидатства.

В случай че бъдете избран/а и назначен/а на съответна позиция при нас, информацията и документите, предоставени ни в процеса на кандидатстване и подбор, биха могли да станат част от досието Ви в качеството Ви на служител или изпълнител по граждански договор (напр. адвокат по договор за постоянна работа с Адвокатското дружество). Ние ще съхраняваме тези документи и информация съобразно определените от нас срокове за съхранение на данни на служители и изпълнители по граждански договори. В случай че бъдете избран/a за съответна позиция, за целите на сключването на договора (трудов или граждански) с Вас, може да бъде необходимо да предоставите допълнителна информация и документи, съобразно изискванията на приложимото законодателство и вътрешните ни правила и процедури. В тези случаи ние ще представим на Вашето внимание нашата Политика за защита на личните данни на персонала и адвокатите в Адвокатско дружество „Димитров, Петров и Ко.“.

Информация, която да не включвате в кандидатурата си:

В случай че не желаете да обработваме данните, посочени в т. (6) по-горе, молим да не включвате такива данни в кандидатурата си. В допълнение, изрично молим да не включвате в кандидатурата си и да не изпращате към нас копия на официални документи за самоличност – лична карта, паспорт, свидетелство за управление на МПС, документ за пребиваване.

3. За какви цели и на какви основания обработваме Вашите лични данни?

Ние бихме могли да обработваме Вашите лични данни за следните цели и на следните основания:

(1) Подбор на персонал за конкретна позиция: Когато кандидатствате за конкретна позиция при нас, ние обработваме посочените по-горе лични данни, за да разгледаме кандидатурата Ви и да преценим доколко квалификацията и професионалният Ви опит отговарят на изискванията за тази позиция. Данните, които обработваме за тази цел включват данните, които сте ни предоставили в отправената към нас кандидатура и данните, генерирани в хода на процеса по подбор (напр. данни, станали ни известни при провеждането на интервю с Вас). При разглеждането на кандидатурата Ви и извършването на подбора ние можем да осъществим контакт с Вас чрез предоставените от Вас данни за контакт с цел провеждане на интервюта или уточняване на други въпроси във връзка с кандидатурата Ви.

За посочената цел ние обработваме личните Ви данни на основание чл. 6, пар. 1 (б) от Регламент 2016/679 („GDPR“/ „Регламента“) – предприемане на необходимите стъпки преди сключването на трудов или граждански договор с Вас, както и на основание чл. 6, пар. 1 (е) от GDPR – легитимен интерес, като нашият легитимен интерес е да преценим съответствието на кандидатурата Ви с необходимите изисквания и да извършим подбор на персонал за запълване на определени свободни работни позиции при нас.

(2) Упражняване и защита на Нашите законни права и интереси или тези на трети лица като напр. агенции за подбор на персонал, служители, съдружници и адвокати в Адвокатското дружество (вкл. съдействие при упражняване и защита на законните права и интереси на тези трети лица): В случай на подадени жалби, сигнали и др. под. към компетентните държавни и съдебни органи, ние бихме могли да обработваме посочените по-горе лични данни, доколкото това е необходимо, за да упражним или защитим нашите права и интереси или за да съдействаме на наши служители, съдружници, адвокати или контрагенти при упражняването и защитата на техните законни права и интереси.

В тези случаи ние бихме могли да обработваме Вашите лични данни на основание чл. 6, пар. 1 (е) от GDPR – нашият легитимен интерес за упражняване и защита на правни претенции и съответно легитимния интерес на нашите служители, съдружници, адвокати или контрагенти, свързан с упражняване и защита на правни претенции.

(3) Спазване на законови задължения: В определени случаи и на основание чл. 6, пар. 1 (в) от GDPR бихме могли да обработваме Вашите лични данни и с цел спазване на законови задължения, които се прилагат спрямо нас, като напр. задължението да отговорим на Ваше запитване, свързано със защитата на личните Ви данни, които обработваме.

(4) Бъдещ подбор на персонал: В случай че изразите предварителното си и изрично съгласие за това, ние бихме могли да обработваме личните Ви данни, предоставени при спонтанно кандидатстване (без обявена свободна позиция) или при кандидатстване по обявена от нас позиция за целите на извършването на бъдещи подбори на персонал. Това включва вписването Ви в нашата база данни с кандидати за работа за бъдещи подбори, извършване на преценка доколко сте подходящ/а за дадена позиция (в т.ч. различна от тази, за която първоначално сте кандидатствали, в случай че е имало такава), разглеждане на кандидатурата Ви и за осъществяване на контакт с Вас в тази връзка.

В тези случаи ние ще обработваме личните Ви данни на основание чл. 6, пар. 1 (а) от GDPR – Ваше изрично съгласие. Вие имате право да оттеглите съгласието си по всяко време, без това да доведе до негативни последици за Вас. Оттеглянето на или отказът да дадете съгласието си не се отразява по никакъв начин на участието Ви в подбора за конкретната позиция, за която кандидатствате.

4. Други източници на лични данни

В някои случаи личните данни, обработвани от нас във връзка с Вашата кандидатура, не се събират или получават директно от Вас, а от трети лица като Агенции за подбор на персонал – напр. в случаите, когато кандидатствате чрез такива агенции, и от публични източници, като публични регистри (напр. Регистрите на адвокатурата) и др.

5. В какви срокове съхраняваме личните Ви данни?

Ние ще обработваме личните Ви данни в рамките на процеса по подбор за позицията, за която е подадена кандидатурата Ви, и ще ги съхраняваме за не повече от 6 (шест) месеца след приключване този процес. В случай че сме изискали от Вас да ни представите оригинали или нотариално заверени копия на документи, които удостоверяват Вашата квалификационна степен и стаж, необходими за съответната длъжност, Ние ще Ви върнем тези документи в 6-(шест-) месечен срок от окончателното приключване на процедурата по подбор, ако не сте одобрен/а за назначаване.

При наличие на изрично и доброволно писмено съгласие от Ваша страна, което позволява данните Ви да бъдат обработвани за по-дълъг период (напр. за включването Ви в нашата база данни с кандидати за работа за бъдещи подбори и за участие в бъдещи процедури по подбор), ние можем да съхраняваме тези данни за срок до 2 (две) години от окончателното приключване на процедурата по подбор. В случай че оттеглите съгласието си, ние ще премахнем Вашите данни от нашата база данни и ще преустановим обработването на личните Ви данни за бъдещи подбори.

В случай на възникнал правен спор или производство, налагащо запазване на лични данни и/или в случай на искане от компетентен държавен орган, е възможно да запазим данните за по-дълъг период, до окончателното приключване на производството пред всички инстанции, както и за срок до 5 (пет) години от датата на окончателното приключване на това производство. Личните Ви данни могат да бъдат обработвани и за по-дълъг срок от посочените по-горе срокове, ако това е необходимо за постигане на целите, предвидени в това Уведомление, или ако действащото законодателство предвижда обработване на данните за по-дълъг срок.

6. Кой може да има достъп до Вашите лични данни?

Вашите лични данни биха могли да бъдат предоставяни на:

• Доставчици на услуги, които обработват лични данни от наше име, като напр. доставчици на IT услуги, агенции за подбор на персонал и др. под. Тези доставчици обработват Вашите лични данни въз основа на споразумение, сключено с нас, при стриктно спазване на нашите инструкции и единствено в рамките на необходимото за изпълнение на възложените им дейности;

• Доставчици на пощенски услуги и телекомуникационни услуги за целите на осъществяване на връзка с Вас;

• Доставчици на правни или нотариални услуги – в случай на необходимост от защита на нашите легитимни интереси;

• Компетентни общински, държавни и съдебни органи, съобразно предвидения в нормативната уредба ред;

• При изрично съгласие – други категории получатели, изрично указани в съгласието.

7. Какви са Вашите права по отношение на обработването на личните Ви данни?

Във връзка с обработването на личните Ви данни от страна на Адвокатското дружество за посочените в това Уведомление за защита на личните данни цели, Вие имате следните права:

Право на информация: да получите информация относно обработването на личните Ви данни от наша страна. Настоящото Уведомление е изготвено и Ви се предоставя с оглед това Ваше право;

Право на достъп: да получите потвърждение дали се обработват лични данни, отнасящи се до Вас, както и да получите достъп до тези данни, вкл. да поискате копие от тях;

Право на коригиране: да изискате коригирането или допълването на личните Ви данни, ако те са неточни или непълни;

Право на изтриване: да изискате изтриването на личните Ви данни, ако са налице основанията за това, предвидени в Регламента;

Право на ограничаване на обработването: да изискате ограничаване на обработването на личните Ви данни в рамките на предвиденото в Регламента, ако са налице основанията за това;

Уведомяване на трети лица, на които са предоставени личните Ви данни, за всяко извършено коригиране, изтриване или ограничаване на обработването им, освен ако това е невъзможно или изисква несъразмерно големи усилия от наша страна;

Право на преносимост на данните (ако е приложимо): да получите личните си данни, които сте ни предоставили, в структуриран, широко използван и пригоден за машинно четене формат, и да прехвърлите тези данни на друг администратор без възпрепятстване при наличие на предвидените от Регламента основания за това;

Право да не бъдете обект на автоматизирано решение, основаващо се единствено на автоматизирано обработване (т.е. без човешка намеса), вкл. профилиране по смисъла на Регламента. За избягване на всякакви съмнения, ние не обработваме Вашите лични данни по такъв начин;

Право на оттегляне на съгласието за обработване по всяко време и без негативни последици, когато обработването се основава на съгласие;

Право да подадете жалба до надзорен орган по защита на личните данни, ако считате, че обработването на лични Ви данни нарушава разпоредбите на GDPR или на други приложими изисквания за защита на личните данни. Надзорният орган в Република България е Комисия за защита на личните данни, с адрес: гр. София 1592, бул. „Проф. Цветан Лазаров” № 2, уебсайт: https://www.cpdp.bg/.

Право на възражение срещу обработването на Вашите лични данни, което се основава на легитимен интерес съгласно чл. 6 (1) (е) GDPR, както е описано по-горе. В случай на постъпване на такова възражение ние ще разгледаме Вашето искане и ако е основателно, ще го изпълним. Ако считаме, че съществуват убедителни законови основания за обработването или че то е необходимо за установяването, упражняването или защитата на правни претенции, ще Ви информираме за това.

Може да упражните правата си, като отправите съответно писмено искане към нас на посочените по-горе в това Уведомление данни за контакт в съответствие с изискванията на приложимото законодателство.

Това Уведомление влиза в сила от 

25.05.2018 г. Последната му актуализация е от 16.09.2021 г.